معرفی بهترین افزونه های سئو | ایران لرن
آموزش رایگان دیجیتال مارکتینگ

معرفی بهترین افزونه‌های سئو

بدون دیدگاه


علی‌رغم این‌که ممکن است سایت شما محتوا عالی داشته باشد، اما اکثر کاربران به طور تصادفی به سایت شما برخورد نمی‌کنند. بلکه برای افزایش بازدید سایت، شما باید کاربران را به سمت صفحات هدایت کنید. اگر چه تبلیغات و کمپین‌ها رشد خوبی برای افزایش ترافیک سایت به شمار می‌آیند، اما بهینه‌سازی موتور جست‌وجو با استفاده از افزونه های سئو از روش‌هایی‌ است که کاربران بیشتری را به سمت سایت روانه می‌کند.

برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو، آموزش‌های زیادی وجود دارد که نیازمند صرف زمان بسیار است؛ اما یک پلاگین خوب سئو می‌تواند کارهای سخت‌تر را به صورت خودکار انجام دهد. در این مقاله قصد داریم بهترین افزونه‌های سئو وردپرس را بررسی کنیم و به شما کمک کنیم مناسب‌ترین پلاگین سئو وردپرس را انتخاب کنید.

پلاگین سئو چیست؟

پلاگین سئو چیست؟

قبل از معرفی بهترین افزونه سئو وردپرس، بهتر است بدانیم افزونه‌های سئو چیستند.

به طور کلی یک افزونه سئو به شما کمک می‌کند تا صفحات وب‌سایت خود را بهینه کرده و از این طریق در موتورهای جست‌وجو رتبه بالاتری کسب کنید. افزونه‌های وردپرس ویژگی‌های بسیاری برای SEO سایت دارند. با استفاده از این افزونه‌ها می‌توانید عنوان و هدینگ بنویسید و از برچسب و تگ استفاده کنید. این افزونه‌ها هم‌چنین در ساخت URLهای سفارشی نیز به شما کمک می‌کنند. در یک کلام نصب یک پلاگین سئو وردپرس بسیاری از کارها را برای شما آسان‌تر می‌کند؛ به خصوص اگر هنوز در این زمینه متخصص نیستید. البته نصب پلاگین سئو تضمین نمی‌کند که محتوای سایت در موتوهای جست‌وجو رتبه بالاتری کسب کند اما به شما کمک می‌کند تا محتوای خود را برای موتورهای جست‌وجو بهینه کنید و شانس‌تان را برای دریافت رتبه‌بندی بالاتر بیش‌تر می‌کند.

نصب یک افزونه سئو به معنی پایان کار نیست؛ بلکه نصب این افزونه‌ها مانند این است که از یک مربی برای پیشبرد کار خود کمک بگیرید و از تجربه او استفاده کنید.

افزونه‌هایی که در ادامه معرفی می‌شوند به شما کمک می‌کنند تا یک استراتژی سئو ا در وب‌سایت خود پیاده‌سازی کنید. ساختار برخی از این افزونه‌ها ساده و برخی دیگر پیچیده است و عناصر بیش‌تری از سئو را پوشش می‌دهد. وجه مشترک تمامی این افزونه‌ها این است که به شما کمک کنند آمار کاربران و ترافیک سایت‌تان افزایش پیدا کند. توجه داشته باشید استفاده از یک افزونه مناسب تنها قسمتی از یک سئو خوب است.

رنک مث (Rank Math)

رنک مث (Rank Math)

رنک مث یکی از پلاگین‌های سئو است که با توجه به پست‌های قبلی‌تان به شما راهنمایی‌هایی می‌کند تا بتوانید هنگام نوشتن پست‌های جدید، آن‌ها را بهینه کنید. علاوه بر این‌ها، در داشبورد خود می‌توانید کلمات کلیدی مرتبط با موضوع و خطاهایی که گوگل در سایت شما پیدا می‌کند را مشاهده کنید. ویژگی که این افزونه را از دیگر افزونه‌های وردپرس متمایز می‌کند، سرعت آن است. این افزونه برای سرعت نیز بهینه شده و به همین دلیل نصب آن باعث کند شدن سایت نمی‌شود.

یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد رنک مث ایجاد ابزارهای اضافی برای نظارت بر ارور 404، ساخت لینک، تغییر مسیر، سئو محلی و ووکامرس، ایجاد نقشه سایت و غیره.

آلیوسئو (All in One SEO (ALIOSEO))

آلیوسئو (All in One SEO (ALIOSEO))

افرونه ALIOSEO یکی از بهترین افزونه‌ها برای کسب و کارهای کوچک و محلی و سایت‌هایی است که وابستگی بالایی به جست‌وجو دارند. این افزونه سئو کل سایت را تجزیه و تحلیل می‌کند و در مورد خطاها هشدار می‌دهد. یکی از نکات برجسته این افزونه، توصیه‌های آن برای بهبود سئو سایت است که این موضوع  باعث بالارفتن امتیاز سایت و در نتیجه افزایش ترافیک و رفتن به صفحه اول سرچ گوگل می‌شود. این افزونه هم‌چنین با تولید نقشه سایت و ارائه آن به موتورهای جست‌وجو مختلف باعث افزایش کاربران می‌شود.

HubSpot

HubSpot؛ بهترین افزونه وردپرس برای سایت‌های تجاری

برای چینش یک استراتژی سئو به داده‌ها نیاز دارید. هدف اصلی افزونه HubSpot جمع‌آوری و ارائه داده‌هایی است که برای استراتژی سئو به کار می‌آیند. تجزیه و تحلیل این داده‌ها بر روی داشبورد نشان داده می‌شود؛ این داده‌ها به شما کمک می‌کند بخش‌های خوب و کاربرپسند سایت را تشخیص دهید و برای بخش‌های کمترمحبوب، برنامه‌ریزی کنید.

افزونه Internal Link Juice وردپرس

افزونه Internal Link Juice وردپرس

افزودن لینک‌های داخلی به پست یکی از چالش‌های مدیران سایت است. این چالش هم‌زمان با رشد سایت بزرگ‌تر می‌شود. اگر شما هم با چالش افزودن لینک‌های داخلی دست و پنجه نرم می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم از افزونه Internal Link Juice برای خودکار کردن لینک‌های داخلی استفاده کنیدو بدون شک این پلاگین یکی از بهترین افزونه‌ها در این زمینه است. با استفاده از این افزونه، تمامی پست‌های خود را بهینه‌سازی کنید و به بازدیدکنندگان کمک کنید تا با کنکاش و جست‌وجو در سایت، مدت زمان ماندن در سایت را افزایش دهند. افزایش زمان ماندن کاربران در سایت یکی از پارامترهای مهم برای کسب امتیاز در موتور جست‌وجو گوگل است. هم‌چنین با استفاده از این افزونه وردپرس می‌توانید تعداد پیوندها هر لینک را محدود کنید یا اگر محتوایی دارید که نمی‌خواهید به محتوای دیگر لینک شود، آن را مسدود کنید.

اگر سایت شما کتاب‌خانه‌ای بزرگ از محتواها رنگارنگ است و پیدا کردن مقالات مرتبط و لینک کردن آن‌ها به یک‌دیگر برایتان دشوار است، افزونه Internal Link Juice بهترین انتخاب برای شماست.

افزونه Monsterlndights

افزونه Monsterlndights

Monsterlndights یکی از بهترین افرونه‌های Google Analytics به شمار می‌رود. این افزونه به طور مستقیم داده‌های عملکرد وب‌سایت و تجزیه و تحلیل گوگل را به داشبورد منتقل می‌کند. بررسی تجزیه و تحلیل‌های گوگل به شما کمک می‌ککند تا محتوای سایت خود را برای موتور جست‌وجو گوگل و کاربران بهبود ببخشید تا تعداد کاربران بیش‌تری جذب کنید. هم‌چنین شما می‌توانید گزارش‌های کنسول جست‌وجو گوگل درباره این که افراد چگونه سایت شما را پیدا می‌کنند و چطور از آن استفاده می‌کنند، ببینید. با نصب افزونه Monsterlndights، گوگل آنالیتیک را به داشبورد خود می‌آورید و برای تحلیل محتوا دیگر نیازی به باز کردن سایت‌های دیگر ندارید.

افزونه WP Meta SEO

افزونه WP Meta SEO

به جای بهینه‌سازی صفحه به صفحه، به یک‌باره سایت خود را بهینه کنید!

اگر به دنبال راهی سریع و کارآمد برای بهینه‌سازی سایت‌تان هستید، افزونه WP Meta SEO به شما کمک می‌کند انبوه اطلاعات متا را ویرایش کنید و هم‌زمان از داده‌های گوگل برای تعیین یا تغییر استراتژی کلمات کلیدی استفاده کنید. این افزونه هم‌چنین در هنگام پیشنهاد کلمات کلیدی، با کنسول جست‌وجو گوگل ادغام می‌شود.

افزونه SEO Press وردپرس

افزونه SEO Press وردپرس

SEO Press یکی از افزونه‌های رایگان وردپرس است که تمام ویژگی‌های لازم برای بهبود سئو سایت را در اخیتاز شما قرار می‌دهد. با استفاده از این افزونه می‌توانید عناوین و توضیحات متا را مدیریت کنید، نقشه سایت را ایجاد کنید، به وسیله Google Analytics رفتار کاربران سایت را ردیابی کنید و به طور کلی به بهترین نحو سایت خود را بهینه‌سازی کنید.

SEO Press pro ویژگی‌های پیشرفته‌ای را برای بهینه‌سازی سایت شما ارائه می‌دهد. برای مثال پیکربندی SEO WooCommerce، جذب مخاطبین محلی، تولید نقشه سایت XML، مدیریت تغییر مسیرها، بررسی لینک‌های شکسته، پیدا کردن خطاهای 404 و غیره از ویژگی‌های این افزونه است.

در یک کلام، اگر به یک افزونه برای مدیریت چند سایت نیاز دارید، SEO Press افزونه مناسب برای شماست.

افزونه Ahrefs SEO

افزونه Ahrefs SEO

یکی دیگر از افزونه‌های پیشرو در بهینه‌سازی وب، Ahrefs SEO است. این افزونه در هنگام ایجاد محتوا توصیه‌هایی برای بهینه‌سازی آن ارائه می‌دهد و پس از آن پست‌های سایت را براساس داده‌های گوگل آنالیتیکس تجزیه و تحلیل کرده و در داشبورد به اشتراک می‌گذارد.

اگر وظیفه شما شامل بررسی داده‌ها است یا می‌خواهید مشخصات بک‌لینک وب‌سایت را بدانید، از این افزونه استفاده کنید.

افزونه رانکی یا Rankie

افزونه رانکی یا Rankie

رانکی یکی از بهترین افزونه‌ها برای وردپرس است که به شما کمک می‌کند تا سایت خود را با کم‌ترین جابجایی بهینه کنید. راهنمایی‌های Rankie باعث می‌شود بتوانید هوشمندانه و بدون بررسی Google Analytics صفحات سایت را تغییر داده و بهینه کنید.

این افزونه برای بهبود عملکرد، کلمات کلیدی هدف را ردیابی کرده و هم‌چنین کلماتی که کاربران برای یافتن محتوای شما استفاده می‌کنند را به لیست پیشنهادی اضافه می‌کند؛ علاوه بر آن با نصب افزونه رانکی می‌توانید گزارشی جامع برای دید گسترده‌تر در اختیار داشته باشید.

اگر به دنبال کشف احساس کاربران در مواجهه با سایت‌تان هستید یا یک تحلیلگر داده‌های بازاریابی هستید، این افزونه برای شما ساخته شده.

افزونه سئو Redirection

افزونه سئو Redirection

بخش مهمی از استراتژی سئو Redirectionها هستند. Redirectionها به شما این امکان را می‌دهند که بذون فعال نگه داشتن آن‌چه را در یک صفحه بارگیری کرده‌اید، آن را حفظ کنید. این افزونه تغییر مسیرهای مشروط را براساس نوع مرورگر، آدرس IP، وضعیت ورود به سیستم، نوع صفحه و غیره ایجاد کرده و خطاهای 404 را نیز ردیابی می‌کند.

این افزونه برای سایت‌هایی مناسب است که قدیمی هستند اما رتبه بالایی دارند و شما قصد دارید آن را حذف کنید.

افزونه SEO Framework

افزونه SEO Framework

یک افزونه سئو قدرتمند که ویژگی‌های مفید بسیاری را در خود جای داده است اما ساختار اتوماسیون این افزونه است که آن را از بقیه افزونه‌ها متمایز می‌کند. این افزونه وردپرسی می‌تواند با حفظ سرعت سایت، صفحات و محتوای شما را با رقبا مقایسه کند. SEO Framework هم‌چنین در فرآیند ایجاد محتوا، تمرکز بر کلمات کلیدی و مترادف‌ها، افزودن خودکار داده‌ها به مقالات و غیره، شما را راهنمایی می‌کند. یکی از ویژگی‌های جالب این افزونه، نشان دادن میزان بهینه شدن محتوا با مقیاس رنگی است. اگر به تازگی شروع به نوشتن محتوای بهینه شده کرده‌اید یا در دنیای سئو تازه‌کار هستید یا از جا دادن کلمات کلیدی میان متن خسته شده‌اید، این افزونه کاملاً مناسب شما است!

طرحواره و داده‌های ساختار یافته برای AMP و WP برای وردپرس

ریچ اسنیپت‌ها در گوگل، تایج جست‌وجو را با محتوای اضافه مانند نام نویسنده، عکس، قیمت یا رتبه نشان می‌دهد. با این وجود برای سفارشی کردن نحوه نمایش محتوای خود در Rich snippets به نشانه‌گذاری طرحواره (Shema) نیاز دارید. پلاگین Schema and Structured Data for WP & AMP به شما کمک می‌کند برای انواع محتوا و افزودن موارد مختلف مانند پست‌های وبلاگ، مقالات، خبرها، صفحه محصولات و غیره، طرحی انتخاب کنید. با استفاده از این افزونه می‌توانید برخی از محتواها را حذف کنید و نشانه‌ای برای آن‌ها در نظر نگیرید.

بهترین افزونه سئو وردپرس کدام است؟

اگر یک متخصص سئو هستید، ممکن است برای بهینه‌سازی صفحات سایت نیازی به افزونه‌ها نداشته باشید؛ اما در نظر داشته باشید استفاده از یک افزونه سئو باکیفیت می‌تواند فرآیند نظارت را برای متخصصان ساده‌تر و راه را برای شما هموارتر کند. علاوه بر این هنگامی که ناگهان وب‌سایت دچار کاهش رتبه‌بندی شود، یک افزونه سئو مناسب می‌تواند داده‌ها را ردیابی کند و در مواقع ضروری شما را راهنمایی کند.

اگر دوست دارید کار با افزونه‌های سئو را یاد بگیرید، می‌توانید از دورۀ آموزشی 0 تا 100 سئو که در وبسایت ما وجود دارد استفاده کنید.

همچنان سؤالی در این رابطه دارید که ما پاسخ ندادیم؟ حتماً در قسمت نظرات برایمان بنویسید.

ارسال دیدگاه
منتظردیدگاه شماهستیم

ارسال نظر