ساخت بنر تبلیغاتی با فتوشاپ | آموزش گام به گام | ایران لرن
آموزش رایگان طراحی گرافیک و مدیا

سیر تا پیاز ساخت بنر تبلیغاتی در فتوشاپ

بدون دیدگاه


یکی از گام‌های مهم برای رشد کسب و کار، استفاده از بنرهای تبلیغاتی برای شناساندن برند و خدمات به افراد است. هر کسی می‌تواند نحوه ساخت بنر تبلیغاتی در فتوشاپ را بیاموزد و برای کسب و کار خود، بنر طراحی کند. پس از طراحی یک بنر در فتوشاپ، در صورت نیاز می‌توانید تصاویر و متن جدید جایگزین کنید و بنر جدیدی بسازید. در این مقاله قصد داریم مراحل ایجاد بنر تبلیغاتی در فتوشاپ را در چند مرحله به صورت گام به گام توضیح دهیم.

مراحل ساخت بنر تبلیغاتی در فتوشاپ

اولین قدم برای شروع طراحی یک بنر تبلیغاتی، ایجاد فایل طراحی بنر است. بنر تبلیغاتی شما باید در چه ابعادی ایجاد شود؟ با توجه به کاربری بنر، یکی از ابعاد پیشنهادی زیر را انتخاب کنید.

اگر بنر تبلیغاتی شما در نوار کناری وبلاگ قرار می‌گیرد، سایز 300*250 پیکسل اندازه استانداردی است. برای طراحی بنر افقی سایز 60*468 یا 90*728 مناسب است. هم‌چنین اگر تمایل دارید از بنر مربعی برای تبلیغات استفاده کنید، سایز 250*250 استاندارد و مناسب است. برای ایجاد بنر عمودی بلند اندازه 600*120 و بنر افقی استاندارد برای موبایل از سایز 50*320 استفاده کنید.

در فتوشاپ از مسیر File> New یک سند ایجاد کنید ودر پنجره‌ای که باز می‌شود، Web را انتخاب کرده و ابعاد مورد نظر خود را وارد کنید. وضوح را روی 300 یا 75 پیکسل تنظیم کرده. حالت رنگ را روی RGB قرار دهید و سپس روی گزینه Create کلیک کنید تا یک تصویر خالی جدید باز شود.

مرحله اول:

در این مرحله ابتدا از مسیر File> Open تصویر مورد نظر خود برای پس زمینه را انتخاب کرده و بک‌گراند بنر را مشکی می‌کنیم. در این آموزش یک بنر تبلیغاتی مرتبط با مواد غذایی طراحی می‌کنیم. بنابراین در این مرحله تصویر یک سطح چوبی را به بک‌گراند اضافه می‌کنیم.

مراحل ساخت بنر تبلیغاتی در فتوشاپ

مرحله دوم:

پس از تنظیم سطح چوبی در بنر، باید مقداری رنگ مشکی به گوشه‌های تصویر اضافه کنیم تا طراحی حالتی عمیق‌تر و طبیعی‌تر پیدا کند.

مرحله سوم:

پس از تنظیم سطح چوبی، نوبت به محصول اصلی می‌رسد. بنابراین محصول مورد نظر خود را از مسیر File> Open به بنر اضافه می‌کنیم. در این نمونه محصول ما از دو آیتم همبرگر و لیوان آب‌میوه تشکیل شده. این دو محصول را روی سطح چوبی تنظیم می‌کنیم.

اندازه تصویر را متناسب با بنر تغییر دهید. برای تغییر اندازه محصول به گونه‌ای ک با بنر مطابقت داشته باشد به مسیر Edit> Free Transform بروید. این گزینه نشانگرهایی را در اطراف محصول شما قرار می‌دهد که می‌توانید از آن‌ها برای تغییر اندازه تصویر خود استفاده کنید. این نشانگرها هم‌چنین به شما این امکان را می‌دهند که محصول خود را در هر نقطه از بنر حرکت دهید. بنابراین می‌توانید به آسانی اندازه آن را تغییر داده و به موقعیتی که می‌خواهید منتقل کنید.

نکته: اگر می‌خواهید بتوانید بعداً نیز رنگ پس‌زمینه را در بنر تغییر دهید، از یک تصویر محصول با پس‌زمینه شفاف ( فایل png) استفاده کنید. اگر از jpg استفاده کنید، پس زمینه خود محصول در بنر نشان داده می‌شود. به عبارت دیگر اگر پس از بارگزاری محصول، پس‌زمینه به صورت شطرنجی نمایش داده شد، نشان می‌دهد که پس‌زمینه شفاف است و می‌توان رنگ پس‌زمینه را تغییر داد.

تغییر پس‌زمینه بنر در فتوشاپ

اگر از تصویر شفاف برای بنر تبلیغاتی خود استفاده کردید و قصد دارید رنگ پس‌زمینه را تغییر دهید، در فتوشاپ از ابزار Paint Bucket استفاده کنید. لایه 1 را انتخاب کنید و روی هر نقطه از تصویر کلیک کنید.. این کار پس‌زمینه را به سیاه تغییر می‌دهد.

مراحل ساخت بنر تبلیغاتی در فتوشاپ

مرحله چهارم:

پس از اضافه کردن آیتم‌های اصلی، در اطراف محصول کمی سایه ایجاد می‌کنیم تا تصویر ظاهر بهتری پیدا کند. برای ایجاد سایه می‌توانید از ابزار قلم‌مو استفاده کنید و یک دایرع سیاه ساده در زیر محصول ایجاد کنید.

مراحل ساخت بنر تبلیغاتی در فتوشاپ

مرحله پنجم:

در این مرحله مقداری نور به تصویر اضافه می‌کنیم تا ظاهری حرفه‌ای‌تر پیدا کند. در این بنر ما با استفاده از ابزار قلم‌مو یک دایره نارنجی رنگ پشت بشقاب برگر ایجاد کردیم. شما می‌توانید با توجه به نوع محصول رنگ‌های دیگری را امتحان کنید یا از این مرحله صرف نظر کنید.

مراحل ساخت بنر تبلیغاتی در فتوشاپ

مرحله ششم:

حالا نوبت اضافه کردن شعار یا متن تبلیغاتی به بنر است. ابزار Text را انتخاب کنید و روی جایی که می‌خواهید متن قرار گیرد کلیک کنید. یک کادر متن ایجاد می‌شود که می‌توانید متن خود را درآن وارد کنید. هم‌چنین می‌توانید اندازه فونت، رنگ و غیره را با استفاده از گزینه‌های موجود در منوی سمت راست صفحه، تغییر دهید. در این بنر ما از دو فونت متنی برای ایجاد متن استفاده کرده‌ایم و با قلم‌مو جلوه متن را بیش‌تر کردیم.

اندازه مستطیل متن را با  کلیک بر روی گوشه‌ها و کشیدن تنظیم کنید. برای جابجایی متن می‌توانید از ابزار Move استفاده کنید.

مراحل ساخت بنر تبلیغاتی در فتوشاپ

مرحله هفتم:

یکی از آیتم‌های بسیار مهم در طراحی بنرهای تبلیغاتی، اطلاعات تماس و لوگو برند یا شرکت است.  اگر می‌خواهید لوگو خود را اضافه کنید، فایل لوگو را باز کرده و از ابزار Move برای کشیدن لوگو به بنر و تغییر اندازه آن استفاده کنید. در این مرحله اطلاعات تماس را در پایین صفحه و لوگو شرکت را در بالا قرار می‌دهیم.

مراحل ساخت بنر تبلیغاتی در فتوشاپ

مرحله هشتم:

در این مرحله برای حرفه‌ای‌تر کردن طراحی بنر تبلیغاتی، مقداری Salt Smoke به پشت تصویر اضافه می‌کنیم و با کاهش  Opacity جلوه واقعی‌تری به محصول می‌دهیم. در پایان با اضافه کردن یک فیلتر گرم به تصویر، آن را طبیعی‌تر جلوه می‌دهیم.

مراحل ساخت بنر تبلیغاتی در فتوشاپ

مرحله نهم:

از مسیر File> Save As از منوی بازشو پایین گزینه jpgرا انتخاب کنید و بنر طراحی شده را ذخیره کنید؛ سپس مرحله را تکرار کنید اما در پایان آن را به عنوان یک فایل PSD ذخیره کنید. این فایل تمام لایه‌ها را ذخیره می‌کند تا در صورت نیاز بتوانید بعداً به آن برگردید و بنرهای جدیدی را در همان قالب ایجاد کنید. در واقع فایل PSD قالب طراحی بنر شما است.

مراحل ساخت بنر تبلیغاتی در فتوشاپ

ساخت هر بنر چقدر زمان‌بر است؟

ایجاد قالب‌های مختلف زمان‌بر است اما زمانی که اصول اولیه را رعایت کنید، ساختن نسخه‌های مختلف بنر آسان‌تر می‌شود و به اصطلاح دستتان راه می‌افتد. یکی از مزایای ساخت بنر تبلیغاتی با فتوشاپ این است که هر فرد می‌تواند با توجه به سلیقه شخصی خود، بنری برای کسب و کارش طراحی کند و هم‌چنین با این کار در هزینه‌های خود نیز صرفه‌جویی کند.

دوره فتوشاپ ایران لرن

اگر به کارهای گرافیستی علاقه‌مندید و قصد دارید از آن کسب درآمد کنید یا کسب و کار اینترنتی دارید، تسلط به فتوشاپ یکی از واجبات است. کار با فتوشاپ یکی از مهارت‌های پایه در حیطه طراحی محسوب می‌شود و با تسلط بر آن راه ورود به دیگر شاخه‌های گرافیک آسان‌تر خواهد شد.

دوره فتوشاپ ایران لرن تمام چیزی است که برای تبدیل شدن به متخصص نیاز دارید. این دوره با 27 سرفصل تمام چیزی که نیاز دارید را به شما آموزش می‌دهد. این دوره توسط یکی از بهترین مدرسان تدریس شده و مباحث آن از نصب فتوشاپ و آشنایی با محیط برنامه و آموزش نوار ابزار تا طراحی UI و پست اینستاگرام و فتومونتاژ است.

سوالات متداول

این آموزش براساس چه ورژنی از فتوشاپ تهیه شده؟

این آموزش براساس آخرین ورژن فتوشاپ تهیه شده. اما امکان استفاده از آن در هر ورژن از فتوشاپ ممکن است. اگر نتوانستید گزینه‌ای را پیدا کنید، می‎توانید آن را در خود فتوشاپ سرچ کنید.

طراحی قالب بنر حدودا چقدر زمان‌بر است؟

طراحی هر قالب به تعداد آیتم‌های هر طراحی و میزان حرفه‌ای بودن شما بستگی دارد.

ارسال دیدگاه
منتظردیدگاه شماهستیم

ارسال نظر